NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pdbepa
#1325817
Tänkte byta spridare i min V50 1.6 D2 - 12 då speciellt 2an strular och lagt av med felkod ECM-P126200 som följd. Men är det någon som vet om programvaran för spridare ligger i Vida? Jag blir osäker när jag tittar.. Eller man måste köpa spridare för just denna bil!? Som då kanske inte behöver programmering? Det beskrivs i Vida att vid byte, ladda ner ny programvara!
av pdbepa
#1334307
Köpte en ny VDO spridare och satte i. gjorde en spridarkonfimering utan vida igenom att varva till 2800 r/min och motorbromsa till 1200r/min.. Funkar bra nu :-)
av rufsen
#1448691
pdbepa skrev: tis 27 aug 2019, 21:10 Köpte en ny VDO spridare och satte i. gjorde en spridarkonfimering utan vida igenom att varva till 2800 r/min och motorbromsa till 1200r/min.. Funkar bra nu :-)
Satte precis in en VDO-spridare i vår V50 D2 här med men bilen går knackigt och ryckigt och har dött under tomgång nu vid nåt tillfällle. Hur menar du att du utförde kalibrationen? Bara gasade upp till 2800 varv på vägen med varm motor och sedan motorbromsade till 1200? Bara en gång och sen var det bra? Låter för bra för att vara sant? :D

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]

Missljud höger bak v60cc II

Förmodligen har den en hållare bakom in[…]