NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1325937
Okalettos skrev: ons 10 jul 2019, 10:17
Omlott skrev: tis 09 jul 2019, 23:01 Skaffat ett begangnat tändningslås på skroten. Var ganska lätt att demontera..mycket som måste plockas bort för att komma åt dock.

Här skrivs det en del.
viewtopic.php?t=115786
Hej, hur gick det sen, har du monterat det i din bil än..?

Mvh :)
Inte än. Det är så pass sällan problemet uppstår så jag har inte tagit mig tid att byta. Ska flytta 72 mil i slutet av månaden så är mycket med det.
Risken är väl att jag står där en dag och ska åka hem å så fungerar det inte.
#1325945
Vet inte riktigt hur det är på v50in. Men på v70in vet jag att tändningslåset och starspärren inte är riktigt samanhängande, om man bortser från chipet i nyckeln. Man kan byta tändningslåset utan större problem, men när det kommer till startspärren så behöver man någon som kan programera om den nya nyckrln och göra bilen komplatibel med startspärren. Annars hade det ju i teorin vart väldigt enkelt att sno bilar.

Notera att det jag utgår ifrån är v70in jag en gång hade problem med. Ät inte säker på v50in.

Om du hat andra nycklar hångandes på samma knippa testa att ta bort dom.
#1326099
Någon som vet säkert hur det är uppbyggt på V50 från MY08..
när det gäller byte av tändningslåset vs nyckeligenkänning vs startspärr (samma sak som nyckeligenkänning?) vs gamla/befintliga nycklar..?
#1348292
Okalettos skrev:Någon som vet säkert hur det är uppbyggt på V50 från MY08..
när det gäller byte av tändningslåset vs nyckeligenkänning vs startspärr (samma sak som nyckeligenkänning?) vs gamla/befintliga nycklar..?
Verkar inte vara någon som vet, får du reda på hur det är får du gärna skriva här för att hjälpa andra.
Volvo borde veta?
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]