NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1324495
Tack för att du svarade!! Tacksam!! :-)
Jag kikade in på elfa nu och hittade denna. Kan det vara något att testa med för jag antar det är axiella jag skall kolla på:
https://m.elfa.se/sv/elektrolytkondensa ... track=true

Bifogar även produktbeskrivningen som bild.
Måtten jag har på den gamla är 6,5mm diameter och 18 mm lång.

/C
4FC96C6F-5EFF-4DA9-BD85-669FB1B3C06D.png
#1324943
Hej , Absolut ! MEN. 😀 Jag skulle nog söka lite mera. Lite bättre värden , kanske även en till med något högre värde " uF" . Finns väl både 250 uF , 330 uF mm. Ser ut som en något "tjockare " skulle kunna rymmas ? Sök även efter en som tål högre temperatur än 85* . Jag vet inte hur varmt det kan bli där , men visst sitter "burken " i närheten av turbon ? Kan nog bli varmt där.
Hoppas jag rätat ut några ?
Med vänlig hälsning, ht
#1333306
Kul att höra , BRA Jobbat :-D
Visst känns det bra när man fixat nånting man trodde var svårt, som blev relativt enkelt - till slut.
Reparationen av den där , blev väl inte så dyr, det kan ju vara en anledning att försöka själv.
Får jag be dig som trådskaparen att lägga till ". Fixat " i titeln . Åter igen , bra gjort !
Med vänlig hälsning, ht
#1333322
hockeytok skrev:Kul att höra , BRA Jobbat :-D
Visst känns det bra när man fixat nånting man trodde var svårt, som blev relativt enkelt - till slut.
Reparationen av den där , blev väl inte så dyr, det kan ju vara en anledning att försöka själv.
Får jag be dig som trådskaparen att lägga till ". Fixat " i titeln . Åter igen , bra gjort !
Med vänlig hälsning, ht
Det är dig jag har att tacka som vägledde mig!
/C

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]