NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jarkendal
#90200
wendtan skrev:Du måste mena parkeringsljuset, inte dimljuset. Dimljusen kan omöjligen vara aktiverade om du tar nyckeln med dig ur bilen eller för den delen om motorn är avstängd överhuvudtaget. Du får däremot ingen varning om du glömmer parkeringsljuset på med ljusvredet på i mittel läget. Detta tycker själv är helkass då alla andra bilar(mestadels Bmw) jag ägt, har haft detta.
Yepp, tack för svaret!
av Doby
#90264
Parkeringsljusen är till för parkering tex när man stannar på en dåligt upplyst plats som en parkeringsficka utmed en landsväg. Då vore det väl konstigt om man ska bli varnad att de är på då man ju självmant sätter på dem för att synas.

De är inte gjorda för volvoraggare som tycker det är coolt att åka omkring med dimljusen tända...
av jarkendal
#90270
Doby skrev:Parkeringsljusen är till för parkering tex när man stannar på en dåligt upplyst plats som en parkeringsficka utmed en landsväg. Då vore det väl konstigt om man ska bli varnad att de är på då man ju självmant sätter på dem för att synas.

De är inte gjorda för volvoraggare som tycker det är coolt att åka omkring med dimljusen tända...
Ja, absolut är det så. Jag tycker fortfarande det är snyggt med tända dimljus tillsammans med parkeringsljusen. Jag tycker det kan jämföras med andra stylingprodukter på marknaden, typ 18" alufälgar m.m.
Användarvisningsbild
av MartinS
#90894
Parkeringsljus är till för, hör och häpna..... Parkering!
Hur smart vore det om bilen klagade över att man har parkeringsljuset tänt när man parkerar.

/Martin
av jarkendal
#91048
MartinS skrev:Parkeringsljus är till för, hör och häpna..... Parkering!
Hur smart vore det om bilen klagade över att man har parkeringsljuset tänt när man parkerar.

/Martin
Jag håller med dig, jag förbisåg helt enkelt denna säkerhetsaspekt och jag förstår nu varför det är som det är. Vidhåller dock att det ser schysst ut med parkeringsljus tillsammans med dimljusen, så det kommer jag fortsätta med. 8)

Nåt speciellt du undrar om? Har lagt in den […]

Service Renault Scenic 2003

Den står på bockar nu, alla hjulen rul[…]

Köpråd V60 etanol

Ja en V70FT hade kanske gått till TS med ja,[…]

Ottocast till Volvo

Hej. Har sett en del reklam för Ottocast till[…]