NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1337088
Ta lös EGR-ventilen å inspektera den, har du tur kanske du kan rengöra den och motionera upp den :-)
av linnar
#1337115
DayDreamer skrev: fre 13 sep 2019, 15:10 Ta lös EGR-ventilen å inspektera den, har du tur kanske du kan rengöra den och motionera upp den :-)
Ja, jag tänkte göra det.
Eftersom bilen går helt normalt och lampan släckas aldrig efter jag starta den måste felet vara något som kan mätas när motorn inte är igång. Jag gisar på ett av två fel:

1. Solenoiden som öppnar ERG-ventilen är trasig.
2. Mjukvaran behöver uppdateras för den mäter för snävt.

En kille som jobbar på en verkstad som min son känner skall titta på den nästa vecka.
av linnar
#1337701
Jag var idag på en mindre verkstad. De sade att den koden inte alls behöver vara egr. Han sade att vi börjar med att nolla felet och testa. Jag har nu kört 50 mil utan samma felmeddelade dvsmotorlampan är släkt.
Det kostade mig inget mot 6500 att byta egr. En del är inte noga med kundernas pengar.
av linnar
#1337780
dieselputte skrev: tis 17 sep 2019, 13:52 50 mil efter verkstadsbesök idag , då lär du ha kört fort !!
Nja, "idag" var inte rätt. Jag skrev inlägget för ett par dagar sedan som låg kvar i telefonen för jag såg inte att det inte var postat. Jag postade det när jag såg det. Så, "idag" är fel dag. Men jag körde en långkörning så det ramlade på en del mil. Lampan är fortfarande släkt.

problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]