NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kvillebäck
#1318088
dieselputte skrev:Strul med matande pump som sitter i tanken ? En del som haft strul med den och den är ju klart billigare att byta ut än högtryckspumpen vid motorn.
Finns det? De små dieslarna saknar med säkerhet. (har haft nere tanken ock ur med armaturen några gånger) De större dieslarna har jag ingen erfarenhet av.

På de bilder man hittar vid en snabb koll så ser jag ingen men man ser ju inte heller allt.
av dieselputte
#1318176
kvillebäck skrev:Jo, där fanns den till slut. Annan armatur och fler stift på kontakten.
Hade själv en V70 D5 -03 förmånsbil en gång i tiden och den körde jag tom på diesel en gång. Det var bara att tanka och nöta lite så gick den igång, ingen avluftning och det är ju samma lösning på V50 D5. Såg på nåt engelskt forum att efter byte av denna matarpump så gick bilen bra igen.
av Alx
#1486633
Jag har haft liknande problem med en V70 D5 2008. Matarpumpen la av i tanken och när vi plockade ner tanken såg vi kraftig oxidering i kontakten. Lite rengöring och skrapning så funkade allt igen.
av kenken
#1513683
Felet hittat,är ganska vanligt,stora kabelstammen nertill fram under kylaren typ,skavs mot kylarramen och orsakar att kabel höljet skavs bort och det blir typ kortis.Värt å kolla
S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]