- sön 12 maj 2019, 11:33
#1316002
Jag har noterat att mitt vevhus från tidigare ägare hade gjort en obehaglig koppling från motorn till vevhus där denne satt en T-koppling som gjorde att en slang löpte rakt ut i atmosfären och den andra gick in i vevhuset. Vid rengöring av vevhuset noterar jag även att den kabel som ska vara inkopplad till vevhuset är urkopplad, ännu värre - den finns ingenstans att finna i motorutrymmet. Jag letade underifrån och ovanifrån men kunde inte finna den.
Jag vet inte om kabeln går till en sensor i vevhuset, en liten pump eller vad den gör och därför söker jag svar från någon kunnig här. Gärna artikelnummer, vart och hur jag ska koppla in den samt vad den gör.
I och med min okunnighet samt 3 verkstäders oförmåga att notera eller rapportera detta har alltså bilen körts utan ett korrekt inkopplat vevhus under flera tusen mil, vad kan konsekvenserna av detta tänkas bli?
Bifogar även ett diagram/sprängskiss från Volvo. Det rör sig alltså om delarna 11 - 14.
Jag vet inte om kabeln går till en sensor i vevhuset, en liten pump eller vad den gör och därför söker jag svar från någon kunnig här. Gärna artikelnummer, vart och hur jag ska koppla in den samt vad den gör.
I och med min okunnighet samt 3 verkstäders oförmåga att notera eller rapportera detta har alltså bilen körts utan ett korrekt inkopplat vevhus under flera tusen mil, vad kan konsekvenserna av detta tänkas bli?
Bifogar även ett diagram/sprängskiss från Volvo. Det rör sig alltså om delarna 11 - 14.
Bilagor
DSC_0678.JPG (680.45 KiB) Visad 453 gånger