NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vjohnj
#1357435
dieselputte skrev: mån 06 jan 2020, 17:47 Läs den här tråden , där står att det inte går att nolla mha Vida. viewtopic.php?f=31&t=144163&p=1266189&h ... s#p1266189

Står dock inget om specifik felkod i den tråden.

Jag själv har fått SRS Service snarast vid ett par tillfällen under de c 13 år jag ägt bilen (V50) , det har uteslutande skett vid sträng kyla och då batteriet inte varit det bästa. Verkar också vara en hel del som får detta som följd av kasst batteri. Jag har snabbt slagit av och på motorn samtliga gånger har felet försvunnit efter några sekunder.
Visst kan elekronik få spelet.
av vjohnj
#1357551
Annan sak som kanske kan fungera med SRS som inte vill bort, är att testa VDASH.
Sist jag kollade så fanns nån nyhet om radering av SRS som inte vill raderas. Om det fungerar till denna bil! vet ej? Men ta en koll i programmet.
av MarcusGen
#1357555
Jag har själv nollat SRS-kod med VIDA som kom upp pga att någon hade råkat ta loss en kontakt under passagerarstolen. Om problemet inte finns kvar ska det vara lugnt att ta bort koden.
Minirecension av kina DICE

Jag kör med VIDA med denna kabeln - 256kr ink[…]

Xc70 koppling brand

Låt någon från en oberoende firm[…]

Er feedback är nyttig och det märks hur […]

Bältesvarnare

Är rätt säker på att dessa g[…]