NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1313113
Texten ”anti-sladd serv.erfodras” började lysa efter att bilen fått nya damasker & fjädrar samt varit strömlös.

Bilen är felsökt men finns inga felkoder what so ever, så
Min fråga är bara: är något då sönder? Eller har de blivit något fel när den blev strömlös? Kan man själv ”nollställa” meddelandet eller är det in till verkstad för att få bort meddelandet? Eller vill den ”bara” ha service? (är 9 månader sedan den va inne på service)

// En icke så kunnig
#1313165
Detta larm brukar oftast indikera fel i ABS enhetens hydraulikmodul . I regel slutar det med att man får byta hela modulen, en ny inkl byte ligger tyvärr på runt 10 papp.

Men det är även ofta följdfel av batteri med låg spänning , så prova först med ett bra batteri om du inte är helt säker på att nuvarande batteri är ok. Det kan även bero på oxiderade kontaktstycken i CEM under handsfacket. Se denna video
#1314339
Jag fick det felet på min bil. I mitt fall var det fel på bromstryckgivaren i ABS hydraulikaggregatet.
Byttes hos volvo. Har för mig att enheten gick på runt 3000 och arbetet något liknande.

Detta fel gjorde att varken antispinn eller antisladd fungerade.

Ja killar och tjejer. Då behöver jag br[…]

Golv v90

Baserat på vad du beskrivit hade jag i din s[…]

Passar dessa fälgar

De passar och har sett flertalet S/V60 Cross Count[…]

Bilen klagar hela tiden på låg batt[…]