NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av armfeldt
#1313190
Pratade med Christian på vimmerby bildemontering, han verkade fullständigt övertygad att mototrstyrdonet gått sönder, även kallad ecm, skickade boxen igår så i början på näasta vecka kan jag förhoppningsvis uppdatera hur det har gått.
av armfeldt
#1315308
bytt styrdon idag, bilen startar, knackar fortfarande som 5 gamla dieslar och instrumentbrädan är ett flipperspel, efter ett tag dör varvräknaren. vad göra nu då?
av kvillebäck
#1315372
Har hört talas om en bil med kortslutning i startmotorn. Det stal så mycket ström så bilen sprutade felkoder och orkade inte gå. Jag antar att du provat med ett annat batteri. Kan ibland få inre kortslutning vid belastning och ger samma symptom.

dessa två förslag är långskott. Sista utvägen.

Kan du koppla bort startmotorn och putta igång den?
Laddar den?

Symptomen är lite som när det inte finns tillräckligt med ström till bilens datorer.

Lycka till!
av frippe64
#1315422
Att kolla batteriet är ingen dum idé, elektronik är känslig och behöver tillräckligt med ström.

Vad som är mer oroande är att det knackar i motorn, vad är det för nåt? Får en bild av drev och rem i mitt huvud...
Senast redigerad av 1 frippe64, redigerad totalt 0 gånger.
av armfeldt
#1316058
ska fixa. det skumma va att den va helt knäpptyst innan den bara självdog och vägrade starta, laddar gör den men just nu går den på så svajjig tomgång att det är svårt att läsa ut ordentligt, ska kika mera under veckan..

Jag uppskattar svaren. Försöker planera […]

Nytt rekord i väntetid (i alla fall p&ar[…]

Är ovanligt med ljudmatta i 17" men det […]

Bakfjädrar.

Ja du, det är inte lätt att veta nä[…]