NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1304463
Hej,

Jag har en C30 2.0d -08 som aldrig vill sluta trilskas.
Idag när sambon skulle starta bilen ville den inte starta. Vid första start-försöket lyste allt i bilen men klickade bara. Hon testade några flera gånger och fick upp meddelande om Startspärr och någonting om Bromsfel.
När jag kom hem och skulle testa kom jag inte ens in i bilen, nyckeln fungerade inte. Jag bytte batteri men fortfarande ingenting. Jag tog mig in i bilen med vanliga "mekaniska" nyckel, men ingenting händer när jag sätter i och vrider om nyckel. Allt är svart och ingenting lyser.
MEN, det är ett snabbt klickande från handsfacket. Och när jag trycker ner bromsen slutar det tvärt. Släpper jag den börjar det på en gång igen. Det klickar alltså när jag inte ens har nyckeln i.

Ska tilläggas att batteriet är mindre än 6 månader gammalt.

Vet ni vad detta kan vara? Är det bara batteriet som är dött? Vart kommer klickandet ifrån?
Senast redigerad av 1 envariabel, redigerad totalt 0 gånger.
#1304474
Det ska tilläggas att batteriet är mindre än 6 månader gammalt och jag har varit noga med att inte åka kortvändor... vad kan ha gjort batteriet så kasst på så kort tid? Körde bilen igår kväll och det var inga problem alls.

Programvaruppdateringen kommer säkert bara ko[…]

Måste man ha specialverktyg för att lyf[…]

Vågar jag köra?

Går att köra, tänk dock på b[…]

Samma prylar 850/v70?

Hej Är det samma elhissar och elspeglar p&ar[…]