NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1542977
Har bara knappt 10000 mil, har vant mig med hur den är, men ibland hugger den till. Bästa boten är mer varv på grundgas när man ska iväg. Kör mest kortare körningar och har inte märkt särskilt mycket skrammel, men efter lite längre tid och ordentligt varmkörd bil blir det ganska ordentligt knackande/rasslande vid fullgas och lägre varvtal, har sakta blivit värre. Vid lätt gas hörs inget och över 2000-2500 varv går den tyst också. Stillaståendet på tomgång är den ganska tyst, inget skrammel iaf.
Något du känner igen?
#1542978
20FJan skrev: tor 01 jun 2023, 19:45 Har bara knappt 10000 mil, har vant mig med hur den är, men ibland hugger den till. Bästa boten är mer varv på grundgas när man ska iväg. Kör mest kortare körningar och har inte märkt särskilt mycket skrammel, men efter lite längre tid och ordentligt varmkörd bil blir det ganska ordentligt knackande/rasslande vid fullgas och lägre varvtal, har sakta blivit värre. Vid lätt gas hörs inget och över 2000-2500 varv går den tyst också. Stillaståendet på tomgång är den ganska tyst, inget skrammel iaf.
Något du känner igen?
Inget 'knackande/rasslande' alls här..

Här har då inte glaset spruckit utan […]

Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍

Oljud under bilen

Blir tokig på den här biljäveln, h[…]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]