NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av linkan62
#1296402
Hej
Utan att utge mig för att vara någon expert så tror jag att sk chiptrimmning är ett bättre alternativ. Tex BSR el andra kända optimeringsfirmor har mjukvaran att ladda styrboxen med. Sen är det oxå så att vissa modeller inte går att chippa o då kanske en box är det enda alternativet till trimning.

Boxarna laborerar med bränslet o enligt vissa så är det inget bra alternativ för motorn. Frågar du dom som säljer boxar så säger dom självklart något annat....

Lycka till!
av euroman
#1304769
autotech tar ur boxen ur bilen, läser av den och gör en mjukvara efter bilen.

Inga ful boxar eller färdiga mjukvaror!


Körde deras MF mjukvara + lite andra grejer och hade runt 300hk
#1304946
euroman skrev: ons 13 mar 2019, 20:51 autotech tar ur boxen ur bilen, läser av den och gör en mjukvara efter bilen.

Inga ful boxar eller färdiga mjukvaror!


Körde deras MF mjukvara + lite andra grejer och hade runt 300hk
Det kan jag garantera dig att dom inte gör om du inte särskilt begärt detta. Eller om ens bil ex är en testplatform för utveckling av en programvara i skedet när den tas fram och testas.
Dom har precis som många andra en färdig utvecklad mjukvara framtagen på en likadan bil (med samma hårdvaru setup) som dom sen utvecklat en programvara runt. En sk serieprogramvara som tankas in i bilar av aktuell typ med liknande/samma setup.

Att utveckla en mjukvara efter en befintlig bil specifikt innebär en mappning på landsväg/rullar och det är nått annat som även både tar betydligt längre tid och kostar mer än en traditionell "chippning/mjukvaru trimmning".


TS: en std tilläggsbox som ex lurar upp bränslepåskjutet eller nått annat värdelöst ful påhitt vill du inte ha. Du ska ha en mjukvara inlagd som är utvecklad efter en bil med liknande/samma setup som du har i din.
Har du inget sportavgasys eller nått på din bil så väljs i regel alltid ett "steg1", sen finns det ytterligare nivåer beroende på vad du har för modifieringar på bilen.
Vill du gå riktigt överkurs och inte har bekymmer med pengar och vill ha en helt individuell programering till just din bil så kan du alltid göra en sk mappning.
Användarvisningsbild
av Bolle69
#1310530
Hej det blev en optimering från Sywat i Norrköping herrejöösses så lyckat det blev, en helt annan bil just nu och den tar mindre i soppa med ,dom kan jag verkligen rekommendera

Klart nöjd kund .
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]