NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av C30Andreas
#1292956
Tjenare där ute!

Efter X år frånvarande från Volvoägande så har jag nu införskaffat mig en C30 T5 Summum från 2008, med allt vad det innebär i utrustningsväg. Till och med en sekretess lur som kollegan dog av att se.

Jag har märkt nu efter ett tags ägande att ljudet inte stämmer med AUX, då ljudet plötsligt bara sände ut till tweeten. Började spåna i att de kanske är Vparts blåtands modul som kanske glappade. Bytte över till radion och de var likadant där. Tänkte jahopp de var den midrange högtalarn de. Började kika runt på bildelsbasen efter en utbytes. Föga förvånande att priset var högt och utbudet lågt.

Men idag så märkte jag (dåligt plogat här i Gävle så allt skaka i bilen) då fick jag helt plötsligt världens bästa ljud :-o
Tänkte jaha, vad kan de då vara? Dålig kontakt i högtalarna? Styrmodul?

Därför vänder jag mig till er här på Jagrullar, är det någon här som haft liknande problem och löst det? Eller har ni kanske hört talas om något liknande?

Tack på förhand!

Mvh
Andreas
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1292959
Dynaudio har inte sällan glappande slutsteg, så jag kan tänka mej att så är fallet även för dej. Det händer att elementen ger upp, men glappar det så är det nog snarare slutsteget.
Användarvisningsbild
av C30Andreas
#1292971
Okej! Jag får söka lite om var den är placerad o kika på't
Är ju ett ruskigt bra ljud när de väl fungerar, är ju lite irriterande att inte kunna njuta av musik i pendlandet :P
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1292997
På de ”nyare bilarna” brukar det ligga under passagerarstolen, hade börjat där. Första tanken är spruckna lödningar, men det är enbart gissningar. Prova säka lite på just detta på forumet, men utelämna modellen, så hittar du nog någonting.
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]