NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hellrider
#88506
poseidon skrev:/ Andreas
Då hade jag bytt verkstad,detta är ett standard problem på 2.0 dieslarna.finns mjukvara som löser detta problem,finns journal på det också[/quote]

Du verkar insatt, kan du ge mig något mjukvarunummer som jag kan referera till. Bilen skall in på service v9 så det vore skönt att få bort.[/quote]
noppz sorry,kommer inte ihåg helt hundra var det var man uppdaterade,cem cpm el srs,men det skall vara lätt för verkstan att hitta info om detta
Användarvisningsbild
av CarMan
#88509
OJ. jag trodde alla viste att olja lampan visa om det fans olje tryck! enda sättet att kolla är ju att montera dit en extärn oljetrycksmätare. innen detta är gjort skule jag inte starta motorn.
ock jag skulle defenetivt stänga av motorn och sen stanna direkt oavsett var jag befan mig, spelar ingen roll om jag är på motorvägen eller mitt i en trafikerad rondell.
en bil med lysande olje lampa kör man inte
av sportmomentum
#88524
Okej Jag är Bilförstörare också till utbildingen vill säga. Men vad fan tänk på att stanna Trafiksäkert!. Skulle Polisen ta dig för t.ex. Fortkörning så tvärnita inte för Böveln. Sväng in på lämplig Traffikgenomsläpplig plats. :P
av sportmomentum
#88525
Carman Nibe 1130 eller 1230 ?
av Hellrider
#88542
CarMan skrev:OJ. jag trodde alla viste att olja lampan visa om det fans olje tryck! enda sättet att kolla är ju att montera dit en extärn oljetrycksmätare. innen detta är gjort skule jag inte starta motorn.
ock jag skulle defenetivt stänga av motorn och sen stanna direkt oavsett var jag befan mig, spelar ingen roll om jag är på motorvägen eller mitt i en trafikerad rondell.
en bil med lysande olje lampa kör man inte
Har för mig att den inte har någon tryckgivare utan endast nivågivare.försvinner trycket under körning så är det ju redan förssent,eller också var det så på d5:orna kommer inte ihåg helt hundra,bör ju stå i instr boken

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]