NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#87428
Vad tycker ni? Själv tycker jag att den ser OK utanpå, men interiören är så hemsk att man vill elda upp den! Det är precis samma tråkiga interiör som i s40 och samma hemska stolar som är sämre än P2-bilarna. Fortfarande har den samma fula bakspeglar i 07orna trots att nya kommit ut. Hade den haft samma interiör som nya S80n så hade den kännts mer som en kvalitetsbil, men nu är det bara en fördyrad 240 till ockerpirs! Till och med den äldre s70n kändes mysigare på ett sätt.
av DanneF
#87431
jo C70 är en dyyr bil, men jag tror att takkonstruktionen ligger bakom mycket av priset.. det kan ju inte direkt vara billigt att ta fram o tillverka en plåtcab..
av caradioa
#87434
Fredrik Arp har antingen varit hög på gräs eller godkänt bilen under hot från Ford. Kombinationen premiumtak och tråkbil funkar inte ihop!
Användarvisningsbild
av CarMan
#87446
en P1 bil kan inte se ut som en P2 eller Y2 det är en omöjlighet.
jag tycker att kia & hynday har några fula modeller. även dessa har sämre stolar än P2 biarna...

om det nu var nån som ville veta vad jag tycker är snyggt eller fult, förstod inte meningen med inlägget, alla har ju olika smak.
av caradioa
#87481
CarMan skrev:en P1 bil kan inte se ut som en P2 eller Y2 det är en omöjlighet.
jag tycker att kia & hynday har några fula modeller. även dessa har sämre stolar än P2 biarna...

om det nu var nån som ville veta vad jag tycker är snyggt eller fult, förstod inte meningen med inlägget, alla har ju olika smak.

Då kan du ge dig på tråden som handlar om bakfronten på nya V70nn också ;)
Användarvisningsbild
av CarMan
#87511
caradioa skrev:
CarMan skrev:en P1 bil kan inte se ut som en P2 eller Y2 det är en omöjlighet.
jag tycker att kia & hynday har några fula modeller. även dessa har sämre stolar än P2 biarna...

om det nu var nån som ville veta vad jag tycker är snyggt eller fult, förstod inte meningen med inlägget, alla har ju olika smak.

Då kan du ge dig på tråden som handlar om bakfronten på nya V70nn också ;)
Nej. jag har ju inte sett bilen Live, (bara på kort) så jag kan inte utalamig om hur den ser ut/uplevs

men tydligen kan många andra det...
Användarvisningsbild
av Jensen
#87529
Jag håller med dig om att man borde gjort bilen lite
mer "egen" istället för att bara kopiera en S40/V50 invändigt.
Men jag undrar även om du under pistolhot blivit tvingad att köpa en sån?????
Du får väl välja vilken annan cab som helst som du hellre gillar.
av caradioa
#87548
Felet är att Volvo kallar den för 70 när det saknar total relevans när man utgått från den billigare s40 plattformen plus att den kostar minst 345 000 SEK i baspris, vilket får anses vara alldeles för dyrt på en modell som inte baseras på nån premiummodell precis. Jag tycker att bilen är framstressad som tusan om man kommer på idén att bygga den på en modell som totalt saknar charm och elegans. Det enda som kan anses vara klass på är det infällbara taket medans resten är totalt mediokert. Jag skulle gärna spara ihop pengar till den om den var baserad på P2 eller den nya S80n, men så är ej fallet, tyvärr. Ford lär väl knappast bry sig vad jag tycker så länge de kan missbruka Volvos image för att sälja tafatta modeller i mängder.

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]