NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1290169
Har en Volvo V50 från 2006. Som jag ägt ett par år.
Nu har jag råkat ut för de välkända problemet med ärg i dörrkontakten i höger A-stolpe. (eller jag gissar på det i alla fall)
Vilket gör att inget på höger fram- och bakdörr fungerar(elhissar, lås, spegel, spegel-blinkers).
Och dom är låsta. Hur gör jag för att få upp höger framdörr för att komma åt den förbannade kontakten som strular, när jag inte får upp dörren?

Hoppas nån trevlig typ kan hjälpa mig. :-)
#1290225
dieselputte skrev:Jag har haft detta problem ett par gånger de senaste åren, men har då löst det genom att mecka lite med kontakten i vänster stolpe och det har då löst sig.
Det låter ju intressant, skulle dom två vara förbundna på nått sätt? Kan ju klart vara värt att prova i alla fall.
#1290228
wyp0x skrev: fre 04 jan 2019, 13:24
dieselputte skrev:Jag har haft detta problem ett par gånger de senaste åren, men har då löst det genom att mecka lite med kontakten i vänster stolpe och det har då löst sig.
Det låter ju intressant, skulle dom två vara förbundna på nått sätt? Kan ju klart vara värt att prova i alla fall.
Det borde dom vara, eftersom du kan sköta andra dörrars lås och rutor med panelen på förardörren.
Testa det innan du tar fram vinkelkapen... :-)

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]