NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Florsocker
#1275601
Inte en säljannons, vet inte vad jag ska ta för den, är ingen insatt bilmänniska precis...

Volvo C30 - 07 2.0D 136 hk

https://imgur.com/gallery/ZOD3iWv

29000 mil
Manuell 6-växlad
Dragkrok
Fint skick, ser bra ut
Bra sommardäck, har vinterdäck som är väldigt nära 3 mm så tveksamt om de går genom besiktning.
Gått igenom alla besiktningar som jag har tillgång till (de senaste åren) helt utan anmärkningar.
Står 5.4l/100km på medelförbrukningen.
Nytt batteri september 2018

Här kommer det tråkiga; Styrenhet måste bytas ( SRS - Airbag röd lampa)
Den tar lång tid att starta ibland, men startar alltid hittills, dock nytt batteri.
Kopplingen funkar bra, men har ett missljud när man tar upp kopplingen, som jag har fått reda tyder på att man kommer behöva byta någon del i kopplingen i framtiden, hur länge vet inte jag, men förutom delen så måste tydligen motor och växellåda lyftas ut för att komma åt, så det kommer gå på en del. Men jag är mycket oinsatt och har inte gått till en riktig verkstad med det.
Senast redigerad av 1 Florsocker, redigerad totalt 0 gånger.
#1275803
Tycker egentligen när jag tänker närmre att 5000 låter väldigt lite, 5000kr bilarna på Blocket är ju typ 740s från 90-talet utan växellåda eller dylikt, denna startar ju alltid och går som ny när den är startad, det enda är att kopplingen antagligen snart kommer skita sig, den går ju lätt genom besiktning om jag släcker srs lampan.
Användarvisningsbild
av StefanN
#1275811
Vad en säljare tycker en bil är värd och vad nån vill betala för den brukar oftast inte va samma sak. C30 är väl inte direkt skithet på marknaden och lägg till att den har ganska dyra reparationer kommande så kan det bli svårt att klämma ut mer men testa och se, det är väl bara sänka om det behövs.
Användarvisningsbild
av peppepp
#1275812
Jag tror inte det är omöjligt att du skulle få 10-15 för den, har bevakat v50 ett bra tag och de har gått många med liknande problem runt det priset. Och v50 och c30 skiljer sig inte så mycket i pris. Finns ju alltid dem som köper bilen som en "gördetsjälvbil". Och sedan säljer vidare för högre pris.
Uppföljning mjukvara 2024

Tänk den dag det kunde bli så att bilt[…]

Blev byte av samtliga filter och ny olja igå[…]

Ex30 leveranstid

Snygg! Fina bilder

Om du vill att bilen skall ha Volvo original halva[…]