NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kensven
#1274348
Hej!

Jag har en C70 -2007 med en navigator som lever sitt eget liv. Navigatorn har ingen DVD-skiva utan är hårddiskbaserad.
Skärmen går numera alltid upp och har ett meddelande "Vänligen sätt in skivan." (ingen funktion fungera för övrigt).
För att skärmen ska gå ner igen måste jag starta bilen eller slå på tändningen igen annars drar den ur batteriet.
Detta fel blev bara mer och mer frekvent.
Kan det hjälpa med en uppdatering eller är det bästa att koppla bort navigatorn och hur gör jag det?

Första gången jag skriver på detta forum, hoppas det är någon som kan hjälpa mig
/Kennerth
av Haddock
#1274535
Skulle uppdatera först och se vad som händer. Fick en hårdvaruuppdatering 2014 till min v50 2006 års modell med inbyggd gps som fungerar fint idag. Den har dock dvd. Det kan vara så att hårddisken i sig kan ha gått sönder och skulle kunna bytas ut. Det skulle mycket väl kunna vara botsektorn som har pajat och då ä disken körd och behöver bytas ut.
av Haddock
#1274542
Låter disken som om den tickar regelbundet eller som om den har hakat upp sig så kan den mycket väl ha gått sönder. Den borde sitta i handskfacket som min dvd gör. Då borde du kunna höra det där.
av kensven
#1274632
Tack för svaren!
Det hörs inget tickande, enheten är helt tyst lyser endast en grön lampa. Jag måste slå av och på tändningen en extra gång för att skärmen ska stängas av och gå ner.
Är det på en Volvoverkstad man gör en hårdvaruuppdatering?

Sprutar från backventilen bakom höger b[…]

Löjliga priser XC70

Precis 40/320=12.5% Skapligt lågt pås[…]

Vi som beställt nya XC60

Mycket nöjd med Platinum Grey. Har en ton av […]

Leasing bildäck

Det låter som någon slags missför[…]