NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av audia4avant
#1274246
Jag vägrar tro på att C70 är ensam om att ha de framlysen och grill den har. Låter så fruktansvärt oekonomiskt att dom bara ska passa på en modell.
Någon som har bättre koll än vad jag har?

Med vänlig hälsning, Johannes
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1274253
audia4avant skrev: tor 11 okt 2018, 20:16 Jag vägrar tro på att C70 är ensam om att ha de framlysen och grill den har. Låter så fruktansvärt oekonomiskt att dom bara ska passa på en modell.
Någon som har bättre koll än vad jag har?

Med vänlig hälsning, Johannes
Vad är din tanke?
Vill du byta grill och strålkastare?
Vilken årsmodell...?
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1274281
Vill minnas att C70 har just egna lyktor och grill, så även C30. Det hade väl te.x S60 med. Men ja, bättre ekonomi i det om de har fler samma delar
av Matco
#1274530
En kompis har en C70, fick byta lysen på den då glaset (plasten) spricker pga xenonlampan.
Kostar runt 9000 kronor stycket, med andra ord svindyrt.
Glasen går att ta bort enkelt men tyvärr finns ingen som tillverkar nya.
Han var i kontakt med en som tillverkar glas till andra modeller å planer fanns att tillverka till C70, men än har inget hänt tyvärr.
Volvo bytte väl en del på goodwill för många herrans år sen, men nu e nog det kört med.
#1274624
Jo, tanken var förstås att byta mina spruckna framlysen, men oxå att försöka hitta en annan grill. Grillarna på t.ex. äldre V50 och V60 ser ju (på håll) lika dana ut som min C70 som är från 2006.

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]