NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1274143
Hej! Jag har en c30 med fel på styrenhet, men har inget behov av bilen längre så har planerat att sälja, men nu blev det fel på styrenheten, så det lyser röd srs airbag service snarast lampa. Jag vill helst inte byta den då jag själv köpte bilen för 25 för ca 4 månader sen, och vill egentligen bara besiktiga (har inga fel på den utom styrenheten) och sälja asap. Kan man besikta med röd airbag lampa?
#1274144
Florsocker skrev: tor 11 okt 2018, 12:18 Hej! Jag har en c30 med fel på styrenhet, men har inget behov av bilen längre så har planerat att sälja, men nu blev det fel på styrenheten, så det lyser röd srs airbag service snarast lampa. Jag vill helst inte byta den då jag själv köpte bilen för 25 för ca 4 månader sen, och vill egentligen bara besiktiga (har inga fel på den utom styrenheten) och sälja asap. Kan man besikta med röd airbag lampa?
Jag skulle säga nej. Lyser en röd lampa blir det ombesiktning.
#1274329
Nej det kommer inte gå igenom besiktningen. Lampan började lysa på min förra V50 också, efter ett batteribyte. Enl ÅF var styrenheten känslig för om man hade dåligt batteri, så det var bara ett byte av styrenhet som skulle hjälpa sa dom. Hittade sen en firma i Karlstad som kunde laga styrenheten så kom undan med 2-3tkr. Finns nog ännu billigare om man demonterar och skickar iväg den. Kan vara ett tips!

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]