NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KenZoo
#1273260
Får inga Felkoder som kan ha med felet att göra,

DPF bytt samt Eolys påfyllt under sommarn.

Kan EGR göra bilen svårstartad utan att lägga Felkod?

Har haft loss Y-Spjället och de båda spjällen fjädrar tillbaka som spjäll ska göra utan att fastna.
Senast redigerad av 1 KenZoo, redigerad totalt 0 gånger.
av dieselputte
#1273273
Var svårstartat när jag hade problem med EGR, motorlampan + motorservice blinkade till en gång. Fick pumpa på gasen så släppte det och bilen gick bra till man stannade i nån korsning, samma visa igen. Vid kontroll hos Bilbolaget var det felkod för EGR, så du kanske har nåt annat problem.
Inte så kallt att glöd stiften behövs? Skall ju klara
dig ned till - 5 utan glödstift. Prova mäta resistansen i stiften. Finns nån tråd om vart man hittar kontakten.
av KenZoo
#1273390
V50Tdiesel skrev:Kan vara startmotor som är skrot.hur är det om du bogsera igång bilen? starta han lättare?
Du det har jag fan inte testat ,,, återkommer efter test...

På engelska forumet tror de på luft i bränslesystemet,

Men man hör att startmotorn tuggar, kan den ändå ”missa” när den blivit dålig ??
av V50Tdiesel
#1273398
KenZoo skrev:å ”missa” när d
Bilen starta på en viss varvtal " MEN" när startmotor är slut så dra den mer ström vilket gör att styrenhet få dåligt värde/störning. Hur som helst detta har jag vart med om. Det låter som att att start motor är jätte trött ungefär som att batteri är dåligt. Bytte batteri hjälpte inte då bytter mekaniker start motor = problemet lös.
av KenZoo
#1273898
är det samma startmotor till 1,6d och 2,0d ?
Jag slår artnr på bildelsbasen och får fram till båda motorerna.
Vindrutetorkarmotor

Jag har vdb länken förut, men här &[…]

Är styrenheterna för ABL utbytbara mella[…]

Bakfjädrar.

Bil och modell: V70 2.5FT 2009 Nivomat. Jag upp[…]

Vi som beställt nya XC60

Skit också :-)