NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pearlhart
#1273176
Hallå där. Har ett litet ganska så vitalt problem med bilen. Det gäller en V50 2.0d 2008.

Läget är som så att skyltbelysningen lagt av på båda sidor, den vänstra slocknade för bara några dar sen. Har bytt både lampor och lamphållare (original). Handtaget till luckan fungerar och har aldrig krånglat. Såg dock att det var lite ärg i kontakten som jag gjorde rent. Men det har inte påverkat handtaget så det borde väl inte påverka lyset då heller??

Tycker att det ser rent ut inuti där man sätter i lamphållarna, något slitet kanske, har testat att skrapa lite. Men som sagt iom att handtaget fungerar så borde det väl inte vara nåt fel på kablarna?

Tacksam för svar :-)
Johan
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1273213
Se om du kan mäta så det ens kommer ström först. Minns att jag fick böja lite på kontakterna för lamphållaren på min V50
av dieselputte
#1273275
Byt hela insatsen med microbrytaren till bagaget, ny hos Volvo kostar bara lite över 200kr och då har du ny brytare för bagage samt nya anslutningar till skyltbelysning. Med en 2008 är det kanske bara en tidsfråga innan luckhantaget börjar strula.
Passar dessa fälgar

Ja bör passa, yttre fälgkanten hamnar do[…]

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]