- tis 02 okt 2018, 10:47
#1272225
Hej
Jag har ägt en v50 1,8f 08 som gått mellan 11000 - 22000 mil alltså 11000 mil.
Har inte haft något problem jag kan relatera till E85 under hela den perioden, fått rengöra gasspjället en gång.
Den har dock haft sina egenheter
Parkerad rejält framåtlutad har den varit svårstartad (trotsar all logik)
Om man flyttat runt den på parkeringen några gånger blir den sur (gasen i botten tills den startar och sen kör den varm)
Växellådan utvecklade ett vinande ljud, något ford/getrag vet om och tagit fram en olja som gör den tyst igen (Motorcraft xt-m5-qs)
I övrigt hade den tuffat på utan onormala problem.
Gillade bilen så jag köpte en v50 D2 i våras främst för att jag vet att en rullstol går in i bagaget utan att behöva tas isär.
Meeen efter två veckor rasade kopplingen och efter ytterligare tre veckor gick en spridare sönder, fick byta tre sammanlagt. kanske förra ägaren råkat tanka bensin, och den hade vid köpet gått 3140 mil.
Lite otur kan alla ha
Jag har ägt en v50 1,8f 08 som gått mellan 11000 - 22000 mil alltså 11000 mil.
Har inte haft något problem jag kan relatera till E85 under hela den perioden, fått rengöra gasspjället en gång.
Den har dock haft sina egenheter
Parkerad rejält framåtlutad har den varit svårstartad (trotsar all logik)
Om man flyttat runt den på parkeringen några gånger blir den sur (gasen i botten tills den startar och sen kör den varm)
Växellådan utvecklade ett vinande ljud, något ford/getrag vet om och tagit fram en olja som gör den tyst igen (Motorcraft xt-m5-qs)
I övrigt hade den tuffat på utan onormala problem.
Gillade bilen så jag köpte en v50 D2 i våras främst för att jag vet att en rullstol går in i bagaget utan att behöva tas isär.
Meeen efter två veckor rasade kopplingen och efter ytterligare tre veckor gick en spridare sönder, fick byta tre sammanlagt. kanske förra ägaren råkat tanka bensin, och den hade vid köpet gått 3140 mil.
Lite otur kan alla ha