NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mrclean_c
#1270016
Såg att jag hade felkod på temperaturgivaren som sitter i partikelfiltret så jag skruvade ut den bara för att se hur den såg ut.
Den var helt av så det var inte konstigt att det var felkod på den. Den har alltså gått av strax efter gängorna. Problemet nu är bara ett i stort sett hela sonden sitter ju kvar där inne.
Funderar på om jag ska försöka knacka in kvarvarande del in i partikelfiltret med ett dorn så den kanske ramlar ner i filtret? Annars får man väl försöka borra ur den vilket blir svårt utan att ta ner filtret.
Filtret har jag bytt själv för cirka ett halvår sen. Ångrar ju lite att jag inte bytte tempgivaren samtidigt. Någon som varit med om liknande bekymmer?
av mrclean_c
#1270397
Nä tempgivaren på dom här motorerna är massiv och väldigt tunn ,typ 4mm,så det hade inte gått med en torxbits. Men jag knackade in den lilla biten i filtret med ett smalt borr och satte i en ny tempgivare. Antar att den lilla biten inte kan göra nån större skada där inne mer än att blockera nån por eller två. Det verkar fungera iallafall, felkoden är raderad.

Världens undergång va ordet. Det bö[…]

Hejsan Vi tog tag i T-5R’en i helgen som var[…]

Bumpar tråden. Hur gick det? Var det kanremm[…]

Moment hjulagerbyte fram

Någon som har alla moment/åtdragning v[…]