NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av akre
#1264209
Mina eskapader med överdrivet många regenereringar av partikelfiltret fortsätter. Så jag tog bort "hasplasten" under motorn och tog en titt. Rätt mycket olja på kompressorsidan av turbon som går till laddkylaren.

Vad tror alla eminenta forummedlemmar? Paj turbo eller stopp i oljereturen? Enligt verkstaden har de aldrig bytt en turbo på denna modell...
Senast redigerad av 1 akre, redigerad totalt 0 gånger.
av akre
#1264692
Idag har jag varit under bilen och lossat slangen på insugssidan av turbon. Axeln hade visst radiellt spel men inte så mycket att det har skrapat i kompressorhuset. Jag kunde inte känna något axiellt spel.

Jag har även provtryckt och hittade en liten läcka vid slangklämman på trottelhuset. Drog åt och så försvann det. Dock var det något lite luft som försvann ut någonstans då jag kunde höra luften men inget direkt väsande ljud som det brukar bli vid läckage.

Bilen går som ett skållat troll men den regenererar partikelfiltret var 80km. Jag vet inte vad jag ska göra nu. Några ideer?

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]