NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RoyDoss
#1264064
Hej,
Har lånar syrrans V50 för att fixa den. Problemet är att den dör om man kör lite för aggressiv och försöker varva över 3000 varv, när man kommer upp i runt 100 km/h så börjar det brumma och dåna i kupén, felkoder har varit partikelfilter och bränsletrycksregulatorn. Försökte rengöra filtret med GAT dpf purifier men tveksam till att det funkade. Upptäckte en slang som var av, som gick från partikelfiltret till en sensor, bytte den men fortfarande problem, några tips?
av RoyDoss
#1264072
Det har blivit bättre efter att jag bytt slang ”rengjort partikelfiltret, men när man kommer upp i runt 150 😁 så är det något som stryper till, antingen dör den eller stryper det bara till så att jag knappt kommer upp i 125 😖
Användarvisningsbild
av frasse4
#1264095
Igensatt dieselfilter? Bytt två gånger på föräldrarnas med symptom att den dör vid belastning
Användarvisningsbild
av frasse4
#1264140
Alltså bränslefiltret inte partikelfiltret
Användarvisningsbild
av frasse4
#1264258
Det vet jag inte. Första gången tändes Motorservice... Inte andra gången de bytte, men bilen har funkat sedan dess.

Stort tack, erniefågelholk! Det blir till st[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Har beställt via reg.nr. en tidigare gå[…]

Nu hittade en polare till mig en tysk åter[…]

S80 T6 AWD -08

ar en S80 awd v8 -07 med dynaudio. Kan du vara […]