NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Ekwall123
#1258721
Hej, Många som haft klabb med detta.
Volvo V50 2006, har tidigare (4-5 ggr på 5 år) vid mycket fuktigt väder haft problem med att all el på passagerarsidan dött. Dörrar går ej att låsa osv.

Fukt / ärgning i A balken (inte klar över vad det är). skriver många. Och symptomen pekar på detta.

Problemet är, vi åker snart på semester, och passagerarsidan är låst sedan 2 veckor tillbaka.

Så prio 1, få upp passagerardörrarna.
Prio 2, är min tanke att koppla ur kabeln när dörrarna är upplåsta. Så att passagerarsidan alltid är öppen.

Är en gammal bil och inget av värde i den. Och måste ändå ha nyckeln för att starta möget (startspärr) tänker jag.

Vad tror ni om det?

Min fråga, hur kan man låsa upp framdörren så man kommer åt kabeln? Har en polare som är mekaniker som ska kolla på det imorgon. Fönsterhissarna fungerar faktiskt denna gång så han tänkte vi tar ner fönstren och försöker låsa upp dörren därifrån.
Men om detta inte fungerar. Behöver man bryta upp inredningen på framdörren för att komma åt låsmekanismen?

Det märkliga med fönsterhissarna är att de bara fungerar när knapp på passagerarsidan används. Och de fungerar oavsett vad tändningen står på. Så nåt skit är det med dem med.

Lämna på verkstad kostade bara att åtgärda felet upp emot 10.000 kr. Oklart vad det kostar nu när dörren är i låst läge.
Vill först sondera terrängen innan vi lägger så mycket pengar på en gammal bil.

Tacksam för svar. Och bara ställ frågor om jag är oklar i något resonemang!

// Ekwall
Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Har du certifikat så vet jag att Volmat s&au[…]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]