NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1258705
Hallå,

Har en Volvo C30 som vi nu ska sälja, men innan vi gör det vill jag reparera AC'n i bilen.

Vår verkstad kunde se att det fanns en mindre läcka för ca 1.5 år sen men vi brydde oss inte om att fixa den utan fyllde bara på med gas. Har hört att det kan bli rätt så dyrt, uppemot 10-15k och undrar om någon har tips på en billigare verkstad i Stockholmsområdet?

Felsökning och då byte av del/delarna som är trasiga.
#1258724
Beror såklart på vad som är fel, men kondensorn är ju vanligt på V50 och således säkert C30. Brukar inte skilja så mycket i pris mellan verkstäder. Enda sättet att komma undan lite billigare är nog att felsöka och tömma systemet, köpa och byta delen själv, och åka och provtrycka och fylla. Dock måste man kolla med verkstan först att de tycker det är OK, vet att typ Mekonomen mfl. inte gillar detta. Sedan så kan ju inte verkstan ge garanti på ett jobb du gör själv ;)
#1258851
dstrombe skrev: mån 09 jul 2018, 11:23 Hallå,

Har en Volvo C30 som vi nu ska sälja, men innan vi gör det vill jag reparera AC'n i bilen.

Vår verkstad kunde se att det fanns en mindre läcka för ca 1.5 år sen men vi brydde oss inte om att fixa den utan fyllde bara på med gas. Har hört att det kan bli rätt så dyrt, uppemot 10-15k och undrar om någon har tips på en billigare verkstad i Stockholmsområdet?

Felsökning och då byte av del/delarna som är trasiga.
Jag brukar lämna till www.aircondcenter.se när jag behöver hjälp med något AC-jobb, så även när kondensorn på min C30 la av.

.
Udda specade bilar

Skinnklädd panel saknas på väldig[…]

Man kan ju ladda batterierna när man k&ou[…]

Är det inte bara en sprucken slang? Ta bort b[…]

Den ser ganska enkel ut vad gäller att komma […]