NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1258151
Hej på er alla!

Jag har problem med bränsletryckgivare i min v50 , motorlampan är tänd , två felkoder står när bilen är kopplad till datorn
10 P0191 Bränsleskenans tryckgivarkrets "A" område/prestanda
10 P0192 Bränsleskenans tryckgivarkrets "A" låg signal

Jag har varit på verkstad på felsökning också eftersom en sån "givare " kostar 2500 ,- i Volvo ... och ville vara säkert att jag ska byta rätt del. Tyvärr har dom sagt att den felkod leder till några andra delar som kan påverka bränsletryck och det går inte att säga 100% att det är givarens fel. Fick del orginalnummer från verkstad (31272733).

Jag har kickat lite på nätet och hittat några förslag bl. a på det här forumet att man kan köpa Bosch Bränsletryckgivare (0261230236) som passar och funkar, men jag är lite tveksam att beställa den p. g. a. stor pris skillnad , hittade precis en sån för 390 ,- https://www.bildelaronline24.se/bosch/7004561 . Är det verkligen den här delen, varför är det så billig i jämförelse till Volvos del? Ska man chansa och pröva montera den ?
#1279680
Hej,

Jag har också haft P0191 Bränsleskenans tryckgivarkrets "A"ett par gånger och har heller inte hittat någon lösning. Är en V50 2,4i från 2004.
Har fått för mig att det är om man åker med lite bensin i tanken som lampan tänds. Men vad det beror på har jag ingen aning om.

Också nyfiken på om någon har några ideer.
Nu var det ganska längesedan jag hade den felkoden.

/Johan
#1395598
Hej, Fick ni någon klarhet i det här? Jag har samma bilmodell. Har haft felkoden i ett par år, men nu har bilen börjat rycka, vilket jag misstänker kan ha med bränsletrycksgivaren att göra... Har även börjat bli svårstartad ett par gånger senaste halvåret.
Tack!
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]