NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av arche
#1257965
Tjenare,
Behöver lite tips och trix gällande att ta bort Volvo-emblemet från plasthandtaget på bakluckan på Volvo C30. Jag har årsmodellen som såldes precis innan de moderniserade emblemet så mitt emblem är fäst på handtaget men vill nu uppdatera till den bredare emblemet som sitter direkt på glasrutan.
Jag har redan fått bort emblemet men tyvärr syns nu en ”skuggning” av var det gamla emblemet satt. Det är alltså nyansskillnader. Har försökt polera upp det lite lätt med Autosol men utan framgång. Har ni något tips hur jag ska få bort denna skuggning? Olyckligt nog är ju handtaget av plast och har ingen aning själv hur man polerar plastdetaljer.
Funderade annars på att köpa ett begagnad handtag av nyare modellår som saknar emblemet men känns lite omständigt och är rädd att bakluckelåset ej kommer fungera och att fjärrnyckeln ej kommer låsa upp luckan.
#1257983
Kollar du delen på bildelsbasen så ser det ut som att det sitter fyra skruvar i handtagets baksida. Vilket indikerar att du måste ta bort bakluckans klädsel för att komma åt muttrarna som håller bakluckehandtaget.

Ett nyare handtag påverkar inte fjärröppnarens funktion som den är idag, såvida de båda har ett likadant kontaktstycke.

Börja med att plocka loss tryckgivaren nä[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]

Yttertemperatur mätare

Appen går inte på bilens temperatur ut[…]