NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av holma82
#1257374
Hej, har detta problem med min v50. Har haft samma problem för ca tre månader sen. Då släcktes felkoden samt två tryckgivare byttes likaså tryckslang till partikelfilter. Är det nu så att det kan vara partikelfiltret som behöver bytas nu eftersom samma felmeddelande uppstår? Eller finns det fler givare slangar osv?
Någon erfaren som vet?
Mvh holma
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1257397
Brist på svar kan ha att göra med att du har postat tråden i fel kategori...
av flub
#1257527
Kör du bara korta sträckor?
Har du tagit ut bilen på en rejäl sväng? så du belastat motorn ordentligt.

Bytte de hela slangpaketet från partikelfiltret.

Går väl att trigga en regenerering hos firma tror jag.

Idiotiskt system med regenereringen på v50d2, att det inte står nånstans att den håller på.
av holma82
#1257576
Pendlar och har 5 mil till jobbet, men problemet uppkom en dag när jag körde några korta sträckor. Ligger på ca 400 mil i månaden ca. Dock så kör jag alltid på ganska låga varv. De bytte två slangar och två givare på Volvo. Läste av själv med obd lösare idag där stod det "partikelfilter högt tryck" eller något liknande. Tack för hjälpen!
#1259057
På min bil blev det sådär, då var det bränslefiltret som inte var bytt sedan bilen togs ut ny. Byttes på verkstad jan -18 och har inte haft några problem sedan dess.
Kan vara värt att prova, kostade ca 1700kr, går säkert att göra det billigare själv om man är kunnig.
Köpråd V60 etanol

Köp en nyare Saab istället, fullt med 9-[…]

Nytt avgasrör B234F

Behövde inte dom grejerna som var slut p&arin[…]

Jeg opplever at jeg kan se ting når jeg rygg[…]

Hej Har en v70 från 2001 och har fått[…]