NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1256395
Hej

Jag har problem med oljeläckage från kamaxelpackboxarna som jag bytt utan att få stopp på läckaget.
Upptäckte att jag har ett rejält blås ut genom oljepåfyllningshålet så misstänker att vvhusventilationen är igensatt. Är detta ett rimligt antagande?

Om det är det så, vill jag ju rengöra denna. Hur gör jag detta? Inte hittat någon vettig guide eller liknande varken här på forumet eller i googlevärlden. Det rör sig alltså om en driveE v50 från 2010.

Mycket tacksam för tips om hur man gör detta, och var komponenterna sitter osv.
Är detta skapligt enkelt? Lyckades byta kamrem förra året så helt ohändig är jag förhoppningsvis inte....
#1257492
Hej jag undrar samma sak ??? Pga min volvo V50 1.8 flex drar olja som faan nu. Stickan var snustorr när jag tittade ( igen ) fyllde på typ en liter för strax över en månad sedan sist och som nu är förbrukat. Kan det vara vevhusventalationen som är täppt ? ser heller inget läkage nånstanns under eller på motorn. Har även märkt att vid inbromsning så vandrar varvtalet på motorn också så vette faan vad det är frågan om. skulle behöva lite tips och hjälp av den kunnige.

Mvh Jimmy
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]