NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Niclas66
#1255523
Hej.
Spolarvätskebehållaren läcker som ett såll på min C30 MY10 D5

Haft en C30 MY 11 D2 med samma fel på tidigare men den läckte inte som min nuvarande C30 där det mesta rinner ur direkt vid påfyllning.

Har letat på Youtube mfl ställen hur man demonterar spolarburken men utan resultat?
Eftersom det finns flera som rapporterat detta fel så misstänker jag att någon här redan har gjort detta på sin volvo med tidigare?
Så,om någon kan bistå med tillvägagångs sättet att demontera burken så vore jag tacksam.
//Niclas
#1255663
Tänker att det kanske läcker vid spolarpumpen. Vad jag vet ska det enklaste vara att ta bort framhjulet och vika hjulhusmattan åt sidan för att se efter vart det läcker. Alt. hissa upp bilen.
#1255667
Min V50 läckte vid höger strålkastarspolare, det tömde nästan hela behållaren...
Bytte "röret" som spolarmunstyckena sitter på under täcklocket, vilket löste problemet för mig.
#1255668
Du menar vänster ;)

Hur kom du åt röret?
#1255670
Micce1980 skrev: tis 19 jun 2018, 07:58 Du menar vänster ;)

Hur kom du åt röret?
Sida som sida... :-)
Var bara att dra upp locket sen skruva loss röret, vill minnas att det satt med en skruv...
Jag drog röret upp och ner några gånger, då såg man att det läckte.

Jag har svårt att hålla med om att en […]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]