NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Smygarn
#1254986
Hej!
När jag skulle starta min V50 så gick det inte! Det kom upp på färddatorn: Rattlås Service Erfodras Vrid Ratten Och Försök Igen. Vred ratten och och då starta den. Har blivit så kanske 5gånger. Nån som stött på problemet tidigare?
av Smygarn
#1255043
Jo jag tänkte också att det kan vara tändningslåset, men det byttes för sisådär 6månader sedan. Då bara helt plötsligt gick inte bilen att starta efter ett resturang besök och då stod det på färddatorn -Vrid på ratten och försök igen. Bilen behövdes bogseras då. Nu funkar bilen om man vrider lite på ratten och försöker starta igen. Fast jag vet inte, kanske är tändningslåset nu igen och bara en tidsfråga innan den går sönder igen??
av Smygarn
#1255070
Det byttes till ett nytt. Köpte det på en volvobutik så borde vara schyssta grejer. Kanske kan vara nåt annat som spökar ändå? :bored:
av dieselputte
#1255147
Är nog rattlåset som spökar. Kolla denna video, kanske kan vara en lösning beroende på vilken årsmodell du har (V50 har samma lösning som C30)
av 220hp
#1257155
Jag har haft problem med min S40 ett tag. Läs ” Immoproblem”. Bytte tändlås och rattlås. Samman problem. Bytte CEM idag och nu funkar den.

@Officefb , Enklast är väl att köp[…]

Intressant video på hur bilarna byggs i fabr[…]

Hej på er Hjälper barnbarnet med hans E[…]

Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]