NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TzL
#1265545
Bulten fick jag inte loss men det gick med lite övertalning att trä av öglan i alla fall.

Tog ca 4h ink kafferast att byta, fick fina värden på 13,6 på tomgång efteråt och den går mjukt och fint trots att den stått närmare ett år..

Nu ska det ut och bromsas lite så skivorna slipas till ;-)

Tack för all hjälp! Hoppas någon annan med samma problem kan hitta denna tråd och också få hjälp :-)
Med vänlig hälsning, brud som kan själv ;-)
Användarvisningsbild
av svergie2
#1265586
TzL skrev:DTJ det är en S40 -04a..
Ja, så du har lagt den i fel forumdel, din bil ska ligga i samma kategori som V50. :)

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk

Användarvisningsbild
av grillchips
#1265593
Tråd flyttad till rätt kategori. //Mod
av Amanite
#1304844
Hur gick det?
Köpte själv en ny generator med produktionsfel på laddnigsregulatorn för en månad sen. Felet ledde till att den gav 18V och samma meddelande som du fick om för hög spänning dök naturligtvis upp. Detta för att inte tala om att alla varningslampor lyste, xenonet ballade ur osv. Som tur var blev det i mitt fall inga permanenta skador på elektroniken i min bil och så fort jag valt att renovera min gamla generator (för att inte riskera ännu en ny kass) så funkade allt finfint igen.
av TzL
#1304908
Jodå det gick hur bra som helst, köpte en ny generator från skruvat.se eftersom bara regulatorn inte säljs separat till just det här bilskrället...
Besiktigad den och fick 2a på handbromsen som jag ännu inte tagit tag i.. eller ja jag försökte spänna vajern men det hjälpte inte utan tror bromsarmarna rostat fast så behöver hissa upp och kolla på det men eftersom det inte övningskörs något just nu så står den och samlar löv till våren ;-)
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]