NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Oskarlb
#1254212
Hej!

Min dumpventil kan inte hålla tätt (vanligt fel), så tänkte byta ut den till en eftermarknads dump. Så till min fråga, är det någon som har nytt den? För att det verkar vara omöjligt då man inte kommer åt den nedre skruven riktigt.
av norqvist
#1257007
jag har precis köpt en eftermarknadsdump som ska installeras. har inte ens funderat på när det ska göras än men den ska monteras iaf.
som jag förstår det så är Focus ST och volvos T5 nästan likadana och dumpventilerna sitter på i princip samma ställe.

hittade denna video som jag nu TROR är rätt sätt att gå till väga för oss med T5or också. har som sagt inte ens börjat kolla under bilen än men videon
kanske ger ett visst hum på ungefär hur det kommer se ut, om än videon är på en Focus ST
av Oskarlb
#1260715
Såg ut som han har lite enklare att komma åt den nedre skruven. Då på våra T5or så sitter drivknuts"fästet"? 1cm från den nedre skruven. Är den skruven som verkar vara omöjlig dessvärre.

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]