- fre 11 maj 2018, 17:32
#1249289
hej.
köpte en v50 d2 -11 2014, som hade gått 4 tusen mil.
märkte efter nån vecka , att det klonkade när ja släppte upp kopplingen.
va inne på volvo , o dom provkörde.
dom kunde inte känna nått konstigt sa dom.
kör man på tvåan o släpper gasen , o gasar till så känner man som ett glapp i drivningen.
googlade lite på fenomenet, och läste att de kunda va splainsen, och att man kunde limma dom.
nånskrev om hårdare gummi nånting.
ja tänkte att ja väntar o ser om de blir värre.
nåra veckor senare rasade kopplingen.
byttes på volvo.
som tur var hade ja en exrtaförsäkring, som ja fick på köpet när ja köpte den av bilhandlaren.
så jag betalade inget.
efter kopplingsbytet lät det likadant.
men nu senaste 2-3 månaderna har det blivit värre.
bilen har nu gått 11 tusen mil.
jag la i ettan , öppnade motorhuven och en kompis gungade den fram o tillbaka.
då så ja att motorn rörde sej väldigt mycke, kanske 1-2 cm.
hur mycket ska den röra sej.
kan de va nått eller nåra notorfästen som börjar bli dåliga
köpte en v50 d2 -11 2014, som hade gått 4 tusen mil.
märkte efter nån vecka , att det klonkade när ja släppte upp kopplingen.
va inne på volvo , o dom provkörde.
dom kunde inte känna nått konstigt sa dom.
kör man på tvåan o släpper gasen , o gasar till så känner man som ett glapp i drivningen.
googlade lite på fenomenet, och läste att de kunda va splainsen, och att man kunde limma dom.
nånskrev om hårdare gummi nånting.
ja tänkte att ja väntar o ser om de blir värre.
nåra veckor senare rasade kopplingen.
byttes på volvo.
som tur var hade ja en exrtaförsäkring, som ja fick på köpet när ja köpte den av bilhandlaren.
så jag betalade inget.
efter kopplingsbytet lät det likadant.
men nu senaste 2-3 månaderna har det blivit värre.
bilen har nu gått 11 tusen mil.
jag la i ettan , öppnade motorhuven och en kompis gungade den fram o tillbaka.
då så ja att motorn rörde sej väldigt mycke, kanske 1-2 cm.
hur mycket ska den röra sej.
kan de va nått eller nåra notorfästen som börjar bli dåliga