NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dieselputte
#1246456
Kolla batteriet, laddas det normalt av generatorn så har du troligen problem med en givare i hydraulikenheten i bromssystemet. Tyvärr måste i så fall enheten bytas ut, vilket jag sett priser på runt 10000kr för att få utfört . Kan även härröra från någon lös kontakt under handskfacket där CEM sitter. Har även för mig att en rattlägesgivare kan orsaka antisladd larmet.

Bästa är nog attt läsa ut djupare felkoder med hjälp av Vida.

Använd sökfunktionen till höger och sök på antisladd service så får du en hel del trådar med liknande frågor och svar.
av mji
#1246626
Jag hade problem med givaren på min V50 men slapp byta modulen. Tydligen finns det en firma i Holland som kan byta givaren till betydligt mindre pengar än vad en ny kostar. Tror jag fick betala ca 5000 kr (demontage, renovering + montage) för åtgärden hos en mindre MECA-verkstad som skickade iväg modulen för renovering. Kan vara värt att undersöka om du kan låta bilen stå några dagar (vecka).
Men först, läs ut felkoder med volvoanpassad felkodsläsare. Den hittar om det är givaren som är trasig.
Volvo on call och GSM

nä, alltså, du kommer intekunna kö[…]

Köpråd

V60 Diesel borde vara snålare på dropp[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]