NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1243099
Veganpulka skrev:
Andreas123 skrev:Jag får exakt samma symtom när egr ventilen kärvar å fassnar i öppet läge.Den fassnar när bilen är varm.De kan hjälpa att rengöra ventilen.
Så y grenaventilen är densamma som egr ventil?
Egr ventilen sitter bakom motorn.Y grenen sitter framför motorn.Får inge felkoder heller när min kärvar.
#1243298
Andreas123 skrev:
Veganpulka skrev:
Andreas123 skrev:Jag får exakt samma symtom när egr ventilen kärvar å fassnar i öppet läge.Den fassnar när bilen är varm.De kan hjälpa att rengöra ventilen.
Så y grenaventilen är densamma som egr ventil?
Egr ventilen sitter bakom motorn.Y grenen sitter framför motorn.Får inge felkoder heller när min kärvar.
Är den lätt att göra ren också? Eller mindre svårt. Och har du lyckats få bukt med problemen? Eller ska man jämt vara orolig när man är ute och kör?
#1243317
Är den lätt att göra ren också? Eller mindre svårt. Och har du lyckats få bukt med problemen? Eller ska man jämt vara orolig när man är ute och kör?[/quote]

Min bil funkar ungefär ett år efter att jag har rengjort den.men den börjar bli sliten ventilen så jag måste byta ut den.Det är ganska trångt att ta bort den sen rengör man den med avfettning och tandborste tex.eller ultraljudstvätt.
#1243336
Allright! Först och främst vill jag tacka alla som engagerat sig till mitt problem. Rev ner y-gren ovh gjorde rent, samt smorde upp alla rörliga delar, nu startar den och går som normalt. Hur länge vet jag inte, men innan jag rev ner så slog jag till med mejsel när den muppa sig. Och det fungerade, så hoppas att detta räckte. Tack!
Vi som beställt EX90

Vilka konkurrenter är det?

Sikker på at det kommer bak? Den er konstant[…]

Hej David, Har nämligen samma problem med min[…]

Kommer ingen diesel ut från pumpen.

Hej! det är nämligen så att jag ha[…]