NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1240632
Skulle vara duktig idag och montera nya nummerplåtshållare och nummerplåtar. När jag får bort reg. skylten bak så ser det ut så här..

Hur får jag lättast bort skruvarna? 5-56 och skruva ut med tång eller måste man borra ut skruvarna?
Är det torx skruvar som ska sitta där? Lär ju få köpa nya BildBild

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
#1240687
Värt att testa med tång. Annars kanske, kanske det går att göra ett spår med en klinga från en bågfil som du kan få in en spårmejsel i

Här finns en del att läsa med https://www.dinbyggare.se/lossa-fastrostade-skruvar/
#1240710
Tack för tipsen och bra text om fastrostade skruvar. Blir att försöka med tång och rostlösare imorgom som en första åtgärd.

Någon som vet var man köper nya torx skruvar till reg skylthållaren? Och vad är det för skruvar man ska ha? (till en V50)
Volvo är kanske det säkraste kortet men är nog bara bilförsäljning som är öppet imorgon där jag bor.
Kan Ad bildelar har skruvarna?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
#1240715
Om du får ut skruvarna utan att skada gängan helt kan du ta med dem till valfri butik som säljer skruvar (bygghandlar brukar sälja i lösvikt), det är förmodligen helt vanlig M-gänga. Om det sen är torx, insex eller philips spelar ingen som helst roll

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
#1240803
Tack för all hjälp och tips! Köpte m6 skruvar idag (rostfri maskinskruv). Ingen aning om det kan vara rätt, men hoppas på det.
Kom på en sak. Man kan inte komma åt reg. skylthållaren inifrån bagageluckan om man kan ta bort inredningen, tyget på insidan? Och sitter reg skylthållaren fast med enbart skruv eller är det bricka och mutter på baksidan?

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
#1240811
Se till att ha på lite Loctite i gängorna innan du drar åt, rostfritt gängar upp sig otroligt lätt om muttern vibrerat loss lite, alternativ dit med en fjäderbricka. En annan säker metod är "nylockmutter" i syrafast, den lossnar nog aldrig.
#1240817
dieselputte skrev:Se till att ha på lite Loctite i gängorna innan du drar åt, rostfritt gängar upp sig otroligt lätt om muttern vibrerat loss lite, alternativ dit med en fjäderbricka. En annan säker metod är "nylockmutter" i syrafast, den lossnar nog aldrig.
Loctite, är det superlimmet? (har jag hemma) eller du menar skruvlåsningsmedel?
Sitter skruven med mutter på baksidan av skylthållaren? Eller är det bara själva skruven man fäster skylthållaren med? (förlåt om jag kommer med dumma frågor men börjar känna mig förvirrad i detta nu haha..att en så till synes enkel ska skulle bli så jobbig)

Skickat från min SM-G935F via Tapatalk

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]