NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1253540
Näääärå ! Ingen skillnad :-(
Den regenererar hela tiden , körde en tvingad regen med mitt VIDA häromdagen . Såg att temperaturen efter katten var " bara 400-450grC"
Undrar om det räcker ? Ni som har gjort detta , vilke temperatur fick ni ? Kan min katalysator vara orsaken.
Tror jag byter befintligt DPF till ett gammalt med 4små hål sålänge , åtminstone tills jag hittar orsaken till bilens problem .

Med vänlig hälsning, ht
#1255063
Ja, man måste " tala om " för bilen att man bytt dpf. Varför det tvista de lärde , gå in i vida till Ecm där långt ner finns d.
NÄÄÄ! Jag köper mina packningar på bi........ema . Finns både packningar och bultar där. Ibland får man såga av bultarna nämligen.

Helt ok
Med vänlig hälsning, ht
#1255856
Helt otroligt, inte ens med ny diff-sensor, dpf med 4 hål i blir bilen bra. Återstår bara rören och slangarna mellan . Tror jag ska prova att blästra insidan på rören eller byta till mjuka i koppar, Vad skulle du göra ? Får kanske köpa Volvos dyrgrip ( rören ca 1500.- ) Tror nog att jag byter tillbaka till ett riktigt dpf när / om jag får till detta.
Sedan får jag försöka fåupp temperaturen vid regenereringen ( steg 2 )
Med vänlig hälsning, ht
#1257019
JAAAA ! Äntligen ser det lovande ut, kört 2 ggr 18 mil idag . En regenerering på hela resan , ett snitt på ung 0.35 - 0.4 i 80 - 100 tempo . Hoppas den fortsätter så😀😀
Det skulle isåfall vara rören mellan DPF och trycksensorn som har varit problemet för mig.
Hoppas detta tips kan hjälpa någon som har samma problem som jag.
Med vänlig hälsning, ht
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]