NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1325868
Omlott skrev: tis 09 jul 2019, 22:55
Solomon skrev: tis 09 jul 2019, 22:32 Jäkla duktig men vad kostar om man byte på verkstad? Har en Volvo v60 som gått 13000.
Tack! Var kämpigt, men skam den som ger sig.

Ingen aning vad det skulle kosta. Vild gissning, en arbetstimme plus oljan. Vad tar en märkesverkstad i timmen, 500?

Har du automat eller manuell?
Här är en pristråd för automat.
viewtopic.php?t=119353

Då får nog tyvärr ringa runt och kolla.

Min är manuell och lådan funkar klockrent bara för säkert skuld vill jag byta olja.
#1325936
Kloge skrev: ons 10 jul 2019, 05:01 Du har fortfarande skrivit att avtappningen ska lossas först ;)
4. Jag började med att skruva lös avtappningspluggen (24 mm blocknyckel). EDIT (20190709) Börja med att skruva ut avtappningspluggen istället, så du vet att du får lös skiten.
Jo, på sätt och vis ;)
#1329866
Så, nu har jag kört några turer.. Upplever en positiv skillnad (hur mycke som är placebo är som vanligt svårt att veta)..
Lådan känns absolut "lenare", utan att någon "distinktion" försämrats :)
Angående 1an och 2an så är de nu smidigare faktiskt, om än inte helt kärvfria.. Vilket iofs vore konstigt om de blev ;)

Angående magnetisk dränageplugg som någon skrev.. Så glömde jag kolla om den var magnetisk.. Hursomhelst så såg det inte ut (för blotta ögat alltså) att sitta fast några spån på den..

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]

Service

Vet brorsan skulle ha storservice på sin XC6[…]

Felkodsläsare vida

Enheten du söker kallas DICE och finns p&arin[…]