Glödstift v50 2.0d -07
Postat: fre 20 nov 2015, 23:42
Halloj!
Nu var det dags med nästa problem. :)
Bilen är något mindre pigg att gå igång när den har stått ute hela natten. Den hackar dessutom på tomgång i några sekunder. Har bilen däremot stått i varmgaraget så startar den fint och med jämn tomgång
Vart jag förstår så är det klassiska symptom på glödstift eller stiftrelä.
Frågan: Sitter stiften under avgasåterföringskylaren? Om ja, är det fördelaktigt att flytta motorn vid byte?
Är det något man lätt tar sig an själv som en novice i skruvande? Risker?
Reläet ska sitta vänster fram i motorrummet, är det från föraren sett eller framifrån framför motorhuven?
Nu var det dags med nästa problem. :)
Bilen är något mindre pigg att gå igång när den har stått ute hela natten. Den hackar dessutom på tomgång i några sekunder. Har bilen däremot stått i varmgaraget så startar den fint och med jämn tomgång
Vart jag förstår så är det klassiska symptom på glödstift eller stiftrelä.
Frågan: Sitter stiften under avgasåterföringskylaren? Om ja, är det fördelaktigt att flytta motorn vid byte?
Är det något man lätt tar sig an själv som en novice i skruvande? Risker?
Reläet ska sitta vänster fram i motorrummet, är det från föraren sett eller framifrån framför motorhuven?