NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1324774
Det finns ingen knapp..
Det sitter lite dumt till framför mittkonsolen, så den måste bort bl a.. Minns inte om även instrumentpanelen måste bort.. Inge kul jobb..

Men du, du har ju en säkring F5 säger du.. Vad står det i din instruktionsbok att F5 är till för.. Jo PTC värmeelement..
Så om du har säkring F5 så borde du ha värmeelementet.. Dvs skruva bort F5 och se om det blir nån skillnad.. :)
#1342239
Okalettos skrev:Aha, hade för mig att du har en flexifuel.. Vad har du för motor då?
Jag har elektrisk motorvärmare (standard på flexifuel i våra trakter pga etanol vs vinter).
Efter att jag tog bort säkringen F5 80A för PTC värmeelementet så har jag köpt nytt batteri.. Så till hösten kommer jag kanske sätta tillbaka säkringen och se om flimret återkommer, isf var det ju det gamla batteriet som inte klarade av att glätta spänningen.. (har för mig att jag skrivit om detta med glättningsförmåga tidigare..?)
Någon uppdatering?
Det är ju riktigt kallt ute nu. Iaf hos oss på dagarna och nätterna. Runt 0an och några minus.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]