NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SaadRH
#949999
Hej!
Jag har nyligen bokat en V50 1.8f 2008 modell, som jag ska hämta imorgon. Jag glömde kolla om den hade aux/usb då när jag provkörde den. Men jag ville fråga er här på forumet vad ni tror, det är en kinetic och mer vet jag inte.

Tror ni den har aux/usn eller inte?

Tack!
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#950005
Beror på vilken ljudanläggning det är i den. Är det en Kinetic så är det högst troligt Performance anläggningen och då är det inte AUX/USB.
Användarvisningsbild
av Dede
#950043
AUX finns i alla fall i vår V50 -09. Är förvisso en business ed. men vad jag vet så har vi performance-stereon.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#950075
Ett enkelt sett att kolla upp det, förutom att slå ett getöga ner i armstödet för att se om det sitter uttag där, är ju att som det står "Mode" då finns det CD/AUX/USB/BT att välja på. Annars står det endast "CD" på knappen :)

Bild
av SaadRH
#950446
Tack för alla svar. Nu har jag fått bilen och den har AUX. Dock så såg jag ingen usb uttag i armstödet.
Användarvisningsbild
av grillchips
#950458
Man kommer långt med AUX även om USB vore önskvärt (jag har själv bara AUX). Många kör blåtands-dongels till AUXen så man kan lira Spotify etc och slippa koppla in telefonen varje gång men det är ju en smaksak. Och tyvärr funkar ju inte rattknapparna med det, utöver volymen då.
Användarvisningsbild
av P210
#950460
Kolla vad det står när du startar/stoppar stereon genom att trycka in volymknappen.

Aux har alla, Performance, High Performnce och Premium Sound.
MP3 spelande CD finns i High Performnce och Premium Sound, antar att USB uttaget (och då möjligheten att läsa MP3filer..) är kopplat till den funktionen, min med Premium Sound har i alla fall USB uttaget.
Däremot kan väl Volvos dyra iPod®/USB Music Interface köpas till alla tre anläggningarna enligt min broschyr från 2010.
http://www.volvopartshop.com/usb-and-ip ... 3784-p.asp

Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
#950472
Jag har HP med AUX och mp3-hantering via cd men ingen USB.
Bra sugen att eftermontera USB men det är ohyggligt dyrt.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#950473
Jag har HP och har både AUX/USB. I en C30 vi har i familjen med HP så finns det AUX/USB/BT.

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]