NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kick3n
#883759
Hej.
De är så att jag får vatten bak på golvet på höger sida.
Vart kommer de ifrån? Har läst att kondensvattnet går under höger säte på vissa. Bilar men kan inte se något sånt på min.
Och sen när man har acn igång så börjar de ryka ur ventilations utelåst. Vad bror det på?
Volvo v50 -05a är bilen de handlar om.
#883761
kick3n skrev:Hej.
De är så att jag får vatten bak på golvet på höger sida.
Vart kommer de ifrån? Har läst att kondensvattnet går under höger säte på vissa. Bilar men kan inte se något sånt på min.
Och sen när man har acn igång så börjar de ryka ur ventilations utelåst. Vad bror det på?
Volvo v50 -05a är bilen de handlar om.
Vattnet på golvet KAN komma från AC dräneringen. Den finns under mattan på vid vänster ben på passageraren. Nere vid golvet... Sparkar man lite där så hoppar slangen loss och vattnet hamnar inne i bilen istället för på utsidan :(
av kick3n
#883767
timebandit skrev:
kick3n skrev:Hej.
De är så att jag får vatten bak på golvet på höger sida.
Vart kommer de ifrån? Har läst att kondensvattnet går under höger säte på vissa. Bilar men kan inte se något sånt på min.
Och sen när man har acn igång så börjar de ryka ur ventilations utelåst. Vad bror det på?
Volvo v50 -05a är bilen de handlar om.
Vattnet på golvet KAN komma från AC dräneringen. Den finns under mattan på vid vänster ben på passageraren. Nere vid golvet... Sparkar man lite där så hoppar slangen loss och vattnet hamnar inne i bilen istället för på utsidan :(
Under mattan. Menar du under tygmattan som är själva golvet då? och inte plast mattan som är på tygmattan?
#883771
kick3n skrev:
timebandit skrev:
kick3n skrev:Hej.
De är så att jag får vatten bak på golvet på höger sida.
Vart kommer de ifrån? Har läst att kondensvattnet går under höger säte på vissa. Bilar men kan inte se något sånt på min.
Och sen när man har acn igång så börjar de ryka ur ventilations utelåst. Vad bror det på?
Volvo v50 -05a är bilen de handlar om.
Vattnet på golvet KAN komma från AC dräneringen. Den finns under mattan på vid vänster ben på passageraren. Nere vid golvet... Sparkar man lite där så hoppar slangen loss och vattnet hamnar inne i bilen istället för på utsidan :(
Under mattan. Menar du under tygmattan som är själva golvet då? och inte plast mattan som är på tygmattan?
Ta först bort mattskyddet som du har fötterna på. Sedan vid vänster sida så viker du bort själva golvmattan med isoleringen. Där ser du sedan dräneringsröret. Skall se om jag hittar mina gamla bilder...

Edit: Mina bilder är borta.. men kolla här.... :) http://forums.swedespeed.com/showthread ... side-floor
#1336076
Jag har samma problem. Massor med vatten höger bak som blir värre när jag sätter på AC.n.
Är detta något jag kan lösa själv eller måste jag lämna in den? Är okunnig.

Hur tar jag bort tygmattan under själva mattan man har fötterna på? Vad ska jag sen leta efter?
#1336105
Jag är väldigt okunnig men undrar om jag kan lösa detta på egen hand.
Enligt bilder, vad tror ni har jag kommit rätt?


Utifrån andras bilder så verkar det se lite annorlunda, själva röret/slanger går nedåt och inte uppåt, och det är en gul sak istället för vit.
Är det den gula jag ska ta bort? Hur gör jag isf, drar bort den eller skruvar?

Mer info: Det är bara blött vid fötterna bak, bakom passagerarsidan.
Inget vid fötterna i fram där den gula sitter.
Bilagor
IMG_2025.jpg
IMG_2025.jpg (552.77 KiB) Visad 4742 gånger
IMG_2027.jpg
IMG_2027.jpg (589.96 KiB) Visad 4742 gånger
IMG_2024.jpg
IMG_2024.jpg (596.13 KiB) Visad 4742 gånger
IMG_2023.jpg
IMG_2023.jpg (568.15 KiB) Visad 4742 gånger
#1336199
Någon som kan hjälpa mig?
Det är alltså inte blött där fram utan endast därbak, höger där man har fötterna (passagerarsidan höger bak).

AC dränering, är det pluggen jag har hittat på bilderna?
Hur kollar jag om den är igensatt? Drar jag bara ut den gula saken eller måste jag skruva?

Tips mottages gärna.
#1336624
Har du taklucka på bilen? Kanske den som läcker in vatten?
Vill dock minnas att dräneringen från takluckorna går via A stolpen så då borde du inte få vatten bak i bilen.

Det som ryker ur ventilationsmunstyckena är säkerligen kondens du ser, står i instruktionsboken att det kan uppkomma kondens om det tex är mycket fuktigt ute.

Och jag skulle vilja påstå att den "gula saken" är dränaget från AC.

Återkom gärna när du fått dom från verkstaden....

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]