- tis 03 jun 2014, 18:48
#869589
Ja dem är känsliga tyvärr. Vändningen kom väl när katalysatorn gjorde sitt intåg antar jag.
Tacka vet jag gamla 740. Tålde vilken hantering som helst :D
Ang. DMF vet jag inte om det stämmer men däremot vet jag att hög friktion och värme är farligt för den.
Att köra på för låg växel är skadligt för den. Att göra väldigt snabba gaspådrag där varvet går fort upp är också skadligt.
Även att hålla nere kopplingen vid stoppljus är skadligt, bättre lägga ur växel.
Värdelös konstruktion på dessa DMF :/
Om TS skall felsöka själv så får man börja med att kolla efter trasiga säkringar, kontaktstycken som glappar. Även den dära säkringen till startmotorn måste kollas upp.
Man kan ju även mäta upp så att alla spänning/ström når tex startmotor etc.
Tacka vet jag gamla 740. Tålde vilken hantering som helst :D
Ang. DMF vet jag inte om det stämmer men däremot vet jag att hög friktion och värme är farligt för den.
Att köra på för låg växel är skadligt för den. Att göra väldigt snabba gaspådrag där varvet går fort upp är också skadligt.
Även att hålla nere kopplingen vid stoppljus är skadligt, bättre lägga ur växel.
Värdelös konstruktion på dessa DMF :/
Om TS skall felsöka själv så får man börja med att kolla efter trasiga säkringar, kontaktstycken som glappar. Även den dära säkringen till startmotorn måste kollas upp.
Man kan ju även mäta upp så att alla spänning/ström når tex startmotor etc.
[img]http//spj4hd.png[/img]
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986
If your dreams turns to dust, vacuum.
Volvo V50 2.0D 2007, Såld, Volvo V70 GLT 1998, Såld, Volvo 740 1990, R.I.P, Volvo 740 1986