NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som tänkt på hur mycket sänkning stötdämparna klarar,bara en tanke som dök upp när man
läste denna tråd. :???:
Silver477 skrev:Någon som tänkt på hur mycket sänkning stötdämparna klarar,bara en tanke som dök upp när man
läste denna tråd. :???:
Jag vet faktiskt inte om dessa dämpare varierar i dämpning beroende på läge. Jag har i alla fall inte märkt någon försämring i funktion när jag sämkte 43mm bak.

.
Användarvisningsbild
av Fellow
ThomasT skrev:
opA skrev:Ok !
Då blir det i vilket fall som helst ~12 mils körning med fjädrarna på innan jag kan komma till t.ex Volvo och göra en hjulinställning då det är så pass långt tillbaka till mig från Trollhättan ;)

Eller är det dumt att köra 12 mil utan hjulinställning ?
Det är troligtvis ingen fara, beror lite på hur mycket saker de lossat på...

Men camber och caster är fast både fram och bak så det är toe in/out som kan ändra sig. Om de inte lossat dessa så ska det inte stå helt galet.

På tal om priser så fick jag precis offert på att byta fjädrar/dämpare på helgbilen...

5625kr för bytet, och håll i er.... 5560kr för injustering!! Alltså 11200kr för bytet... visserligen görs även en cornerwight, men ändå... och detta är ändå en lite verkstad... väntar fortfarande på offert från märkesverkstaden...

EDIT: märkesverkstaden vill ha 13800kr för bytet, inte så stro skillnad mao...
8400kr för bytet, 2800kr för invägning och 2600kr för hjulvinklar... :cry:
.
Kolla med Autotech istället.
Fellow skrev:Kolla med Autotech istället.
Fel ände av Sverige...

.
ThomasT skrev:
opA skrev:Ok !

På tal om priser så fick jag precis offert på att byta fjädrar/dämpare på helgbilen...

5625kr för bytet, och håll i er.... 5560kr för injustering!! Alltså 11200kr för bytet... visserligen görs även en cornerwight, men ändå... och detta är ändå en lite verkstad... väntar fortfarande på offert från märkesverkstaden...

EDIT: märkesverkstaden vill ha 13800kr för bytet, inte så stro skillnad mao...
8400kr för bytet, 2800kr för invägning och 2600kr för hjulvinklar... :cry:
.
Hmmm....jag lägger ihop 1 och 1 och gissar på att helgbilen är svart och numer har guldfärgade fälgar? 8)

Jag är också sugen på att slänga på ett sänkningskit på min när jag får leverans, vilken typ av verkstäder ska man anlita för denna typ av jobb? Gör Volvo det t.ex. om jag knallar in dit med ett H&R kit?

//Johan
krämbulle skrev:Hmmm....jag lägger ihop 1 och 1 och gissar på att helgbilen är svart och numer har guldfärgade fälgar? 8)

Jag är också sugen på att slänga på ett sänkningskit på min när jag får leverans, vilken typ av verkstäder ska man anlita för denna typ av jobb? Gör Volvo det t.ex. om jag knallar in dit med ett H&R kit?

//Johan
Stämmer bra på helgbilen...

Volvo fixar bytet om du vill. Jag kollade pris hos dem när jag skulle byta på C30'in och de skulle ha 4500kr inkl injustering om jag inte missminner mig.

Som det står i tråden så går det att hitta verkstäder som gör det betydligt billigare.

.
ThomasT skrev:Stämmer bra på helgbilen...
Ja, men det kostar ju att ligga på topp! ...mycket bra val av helgbil dock, och nya fälgarna blev oerhört bra! En vacker dag SKA det stå en i mitt garage med!... :wink:

Okej, ska försöka inhandla en sats och höra med några av de lokala bilskruvarna om de kan fixa bytet, ids inte mecka med det själv!

//Johan
Finns det något sätt man kan kolla om ens drivaxlar är schyssta? Jag är sugen på en 40 mm sänkning, men verkstaden jag pratade med hade inte hört talas som problemet med drivaxlar utan bara att drviknuten kunde vara dålig, vilket dom skulle kolla innan montering. Men kan man kolla om hela drivaxeln är schysst? är det både fram o bak som är dåliga på V50 (om man har awd)?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen L[…]

@fjohan82 , Sett det där med mattorna p&arin[…]

Hej alles ! Har de senaste åren fått b[…]

244 - Bälte bak