Jag hade bilen inne i verkstan igen under helgen, mät upp hjulvinklarna igen.... lite förvånde att siffrorna är inte detsamma som när jag mät upp den senaste i november.
Volvo Brandt, fast dom rapporterade att dom hade inte justerat nånting (eftersom allt var inom tolerans) har faktisk gjört ett försök!!!!!!!!!!!!
Fram vagnen hade mycket bättre siffrör, jämt och som jag hade begärt, bak hade dom justerat toe vinklar (mindre toe in = tack) men ingen ändring på bak camber vinkel, den var fortfarande över 2 grader (neg).
Kollade runt och hittade ingen justerings möljigheter på bak camber......
Men har hittat camber bultar på nätet som jag har nu beställt..... återkommer när dom är monterade och problemet är löst.
Märkligt att Volvo förneka att det finns ett problem........... medans det finns eftermaknads eccentriska bultar för att minska camber vinkel på bilar som är sänkt.......
Fy på dig Volvo..........
http://www.tirerack.com/suspension/susp ... perfCode=A
Update: #Manufacturer Part #: 5.81310K (då få man ett par excentriska camber justerings bultar).
Det verkar lite krångligt med att beställa från USA, dom gillar inte att skicka overseas. Men OCL Brossons ska kolla upp priserna.....
Eibach UK har redan svarat, kostar 200kr, men frakt vill dom har närmare 500kr... Vi få se vad Brorssons kommer tillbacks med för pris, annars beställa jag från Eibach UK och få dom skickat till min bror... för omskickning hit.....
Conk.
ps.... Näste bil bli en BMW........